نامگذاری هفته بیست و یکم لیگ برتر بسکتبال آقایان به نام مرحوم شعبان قاری

هفته بیست و یکم لیگ برتر بسکتبال آقایان ایران به نام مرحوم استاد شعبان قاری نامگذاری شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، هفته بیست و یکم از بیست و پنجمین دوره لیگ برتر بسکتبال آقایان ایران به نام مرحوم استاد شعبان قاری نا‌مگذاری شد.

استاد شعبان قاری پیشکسوت و پدر بسکتبال گرگان متولد ۱۳۱۷ بود که درسن ۸۴ سالگی چشم از جهان فروبست.

شعبان قاری در سال ۱۳۱۷به دنیا آمد. او ورزش را با رشته فوتبال شروع کرد و کم کم به سوی بسکتبال رفت. مرحوم قاری عنوان می‌کرد زمانی که نوجوان بوده در محله‌شان یک درخت بوده است و به همراه بچه محله هایشان توپ را به درون حلقه پرتاب می‌کردند.

مرحوم شعبان قاری استعداد زیادی در این زمینه داشته و به همین دلیل کم کم به مربیان این ورزش معرفی شده است. درنهایت به عنوان بازیکن تیم گرگان انتخاب شده و در اولین مسابقات کشوری بسکتبال حضور پیدا کرده است .

استاد شعبان قاری پدر بسکتبال گرگان در سن ۸۴ سالگی درگذشت و همواره نام نیک او در محافل ورزشی به ویژه  رقابت‌های بسکتبال کشوری ، زبانزد ع است. وی از بنیانگذاران بسکتبال در گرگانی بود که امروز به پایتخت هواداران بسکتبال ایران معروف است. زنده یاد " قاری " در طول حیات خود به افتخارات زیادی با بسکتبال گرگان دست یافت که از جمله این افتخارات به کسب عنوان نایب قهرمانی ایران در سال ۱۳۵۴ و مقارن با نخستین دوره برگزاری لیگ سراسری بسکتبال باشگاه‌های ایران می توان اشاره نمود.

  • 13:46
  • 1402/12/17
  • 1497