رییس کنفدراسیون بسکتبال آسیا: ایران میزبان شایسته‌ای برای مسابقات جوانان آسیا است/ خاجیریان: ایران یکی از فعال‌ترین کشورها در حوزه بسکتبال است

رییس کنفدراسیون بسکتبال آسیا گفت: بسکتبال ایران یکی از مهم ترین و بهترین تیم‌های غرب آسیا است و وظیفه خود می‌دانیم که از این تیم حمایت کنیم. برای ما و کنفدراسیون آسیا مهم است که میزبانی مسابقات زیر ۱۸ سال به ایران داده شد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسون بسکتبال و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، شیخ سعود بن علی احمد آل ثانی رییس کنفدراسیون بسکتبال آسیا و هاگوپ خاجیریان مدیر اجرایی بسکتبال آسیا با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر سیدحمید سجادی دیدار و گفتگو کردند.

شیخ آل ثانی رییس کنفدراسیون بسکتبال آسیا در این دیدار با تقدیر از حمایت به عمل آمده از سوی وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان آسیا توسط کشورمان اظهار داشت: ایران میزبان بسیار شایسته‌ای برای این مسابقات است و خوشحالیم با تعاملی که بین فدراسیون آسیا و ایران وجود دارد توانستیم این میزبانی را به ایران بدهیم.

رییس قطری کنفدراسیون بسکتبال آسیا همچنین با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و قطر گفت: این دو کشور همیشه در بسیاری از حوزه‌ها از جمله ورزش روابط گسترده‌ای با یکدیگر داشته‌اند و اکنون نیز در کنفدراسیون بسکتبال آسیا این روابط خوب را با فدراسیون ایران داریم.

وی با اشاره به حضور داوری در فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: اطمینان داریم که داوری شخص توانمندی در این حوزه است و موجب اتفاقات خوب برای بسکتبال ایران خواهد شد. بسکتبال ایران یکی از مهم ترین و بهترین تیم‌های غرب آسیا است و وظیفه خود می‌دانیم که از این تیم حمایت کنیم. برای ما و کنفدراسیون آسیا مهم است که این میزبانی به ایران داده شد.

هاگوب خاجیریان مدیر اجرایی بسکتبال آسیا نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بالای بسکتبال ایران گفت: ایران یکی از فعال‌ترین کشورها در حوزه بسکتبال است و ممنونم بابت حمایتی که از سوی وزارت ورزش و جوانان ایران صورت می‌گیرد. انتظار ما این است که تجهیزات لازم در اختیار مدرسین آسیا که به ایران می آیند قرار بگیرد.

وی گفت: همواره سعی کردیم روابط خوبی بین فیبای آسیا با کشورهای منطقه به خصوص ایران وجود داشته باشد و برای میزبانی این مسابقات نیز حمایت لازم را از کشور ایران داشتیم. طبق مصوبه سال ۲۰۱۹ فیبا قرار است طی یک برنامه هشت ساله درخصوص توسعه بسکتبال بانوان اقداماتی انجام شود که قطعا برنامه ما برای ایران نیز خواهد بود.

  • 02:21
  • 1401/12/05
  • 2112