اطلاعیه کمیته آموزش فدراسیون بسکتبال درخصوص نحوه سطح بندی، ارتقاء و فعالیت مربیان در سال 1402 و نیز مربیان شاغل در کانون ها، آکادمی ها و مراکز آموزشی کشور

با عنایت به مصوبه مجمع عمومی فدراسیون بسکتبال مورخ 2/11/1401 در خصوص آیین نامه دوره های کوتاه مدت مربیگری و باتوجه به نیازسنجی های انجام گرفته و لزوم به روزرسانی و ارتقا سطح دانش مربیان، از این پس مربیان بسکتبال در 4 سطح رنگبندی  زرد، آبی، قرمز و سبز قرار خواهند گرفت.

بر اساس بند 1 این آیین نامه دوره های ارتقای مربیگری بسکتبال و اعتبار کارت مربیگری به بازه های زمانی سه ساله تقسیم بندی شده و مربیان جهت تمدید و ارتقای سطح مربیگری به طورمتوسط سالانه ملزم به کسب 25  امتیاز و در مجموع سه سال حداقل 75 امتیاز (با  تایید کمیته آموزش و مربیان فدراسیون بسکتبال ) خواهند بود. 
لذا در تمامی سطوح، مربیان ملزم به شرکت در دوره های دانش افزایی و بازآموزی جهت تمدید مجوز مربیگری می باشند.

سطح زرد: مربیان این سطح مجاز به مربیگری در رده سنی زیر دوازده سال می باشند. هر مربی فارغ از درجه مربیگری، جهت حضور در این رده سنی ملزم به شرکت در کلاس این سطح و دریافت کارت رنگ زرد می باشد. صدور کارت مربیگری پس از ارائه گواهی انجام کارورزی در تیم های بسکتبال با تایید هیات استان  به میزان 50 ساعت در طی شش ماه می باشد. در این دوره کتاب مینی بسکتبال  فدراسیون جهانی بسکتبال تدریس خواهد شد.
- مربیانی اجازه شرکت در رویدادهای کشوری و استانی در رده سنی زیر 12 سال را خواهند داشت که دارای کارت مربیگری رنگ زرد باشند.
- باتوجه به اهمیت نظارت بر آکادمی ها، مدارس و کانون های بسکتبال در سراسر کشور کلیه مربیان فعال در این حوزه موظف به اخذ کارت رنگ زرد می باشند و در صورت عدم دریافت این کارت مراکز آموزشی آنان از طریق بازرسی ادارات کل استان تعطیل خواهد شد.
سطح آبی: مربیان دارای کارت مربیگری درجه 3 در این سطح قرار خواهند گرفت. صدور کارت مربیگری پس از ارائه گواهی انجام کارورزی در تیم های بسکتبال با تایید هیات استان  به میزان 50 ساعت در طی شش ماه می باشد و جهت تمدید مجوز مربیگری خود ملزم به شرکت در کلاس های بازآموزی می باشند.

سطح قرمز: مربیان دارای مربیگری درجه 2 در این سطح قرار خواهند گرفت. مربیان این سطح جهت تمدید مجوز مربیگری خود ملزم به شرکت در کلاس های بازآموزی و دانش افزایی می باشند. در این دوره کتاب سطح 2 فدراسیون جهانی بسکتبال تدریس خواهد شد.  

سطح سبز: مربیان دارای کارت مربیگری درجه 1 در این سطح قرار خواهند گرفت. مربیان این سطح جهت تمدید مجوز مربیگری خود ملزم  به شرکت در کلاس های دانش افزایی می باشند. در این دوره کتاب سطح 3 فدراسیون جهانی بسکتبال تدریس خواهد شد.
 
تبصره: حدود فعالیت کلیه مربیان با سطح بندی های متفاوت جهت حضور در مسابقات، پس از بررسی و تایید فدراسیون بسکتبال به هیئت های استانی اعلام می گردد.
 

  • 20:35
  • 1402/01/24
  • 15172