دومین حضور رسمی تیم های باشگاهی در رویدادهای بین المللی بسکتبال 3x3 و کسب 3 سکو در بخش آقایان و بانوان

دبیر سازمان بسکتبال 3x3 گزارشی از حضور تیم های ایرانی در رویدادهای بین المللی ارائه داد.

به گزارش از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال و به نقل از آرازشی دبیر سازمان بسکتبال 3 نفره با توجه به دعوت رسمی فدراسیون بسکتبال ارمنستان برای حضور 4 تیم بسکتبال 3 نفره در ایونت بین المللی این کشور با تایید و حمایت ريیس فدراسیون 2 تیم آقایان اکادمی بسکتبال اس بی ای با ترکیب عماد سلمانی، محمدیوسف‌وند، محسن توانا، متین جلالیان و تیم شایان جنوب با حضور امیر پوات، اشکان عبدالملکی، حسین یعقوب پور، محمد برزگر و علی ملکی در بخش آقایان و دو تیم شایان جنوب 1 با ترکیب سمانه ثابت زاده، سمیه ثابت زاده، تیام پروین ، نسرین فلاح و شایان جنوب 2 با ترکیب ساغر آجیلی، سمانه طغیانی، غزل محسنی و شمیم نوری در بخش بانوان که هر 4 تیم از تیم های برتر لیگ ملی آقایان و تورهای بسکتبال بانوان بودند، راهی این رویداد شدند.

مسابقات در دو روز پنج شنبه 12 و جمعه 13 مرداد ماه در ایروان پایتخت کشور ارمنستان با حضور 16 تیم از کشورهای ارمنستان، ازبکستان، گرجستان و یک تیم متشکل از بازیکنان آمریکایی مقیم ارمنستان در بخش بانوان و آقایان برگزار شد که از لحاظ فنی بسیار بالا بود.

در پایان دو روز رقابت جذاب و نزدیک تیم شایسته آکادمی اس بی ای به مقام قهرمانی در بخش آقایان دست یافت و تیم شایان جنوب سوم شد، 

خاطر نشان می‌شود دو تیم در مرحله نیمه نهایی به مصاف یکدیگر رفتند که تیم اس بی ای توانست با شکست تیم شایان جنوب اولین فینال باشگاهی بسکتبال 3x3 را تجربه کند و به شایستگی به مقام قهرمانی دست یابد. تیم جگنده گرجستان نیز به مقام سوم دست یافت.

اما در بخش بانوان شرایط متفاوت بود، تیم شایان جنوب 2 که در مرحله گروهی تیم ازبکستان را با اختلاف شکست داده بود در رویداد نیمه نهایی نتیجه را واگذار  کرد و راهی رده بندی شد، بر این اساس دو تیم شایان جنوب 1 و 2 در رویداد رده بندی به مصاف هم رفتند که تیم شایان جنوب 2 توانست به مقام سوم رویداد دست یابد، ازبکستان قهرمان شد و تیم ارمنستان به مقام دوم رسید.

با توجه به حضور ارزشمند تیم های توانمند بسکتبال 3x3 ایرانی در رویداد های بین المللی و شکل گیری ارتباطات بین المللی امید است شاهد حضور تیم های باشگاهی بیشتر در رویدادهای بین المللی با کیفیت باشیم.

در پایان آرازشی افزود در بخش داوران نیز برای اولین بار دو داور ایرانی آقایان بهرام سعیدیان و مهران فدائی در یک رویداد بین المللی حضور داشتند و قضاوت های شایسته ای کردند که منجر به دعوت غیر رسمی از ایشان برای قضاوت در المپیک ارامنه شد تا در سالهای آتی از ظرفیت آنها در این رقابت ها استفاده شود، و این آینده روشنی برای حضور داوران توانمند ایرانی در رویدادهای بین المللی خواهد بود.

  • 10:58
  • 1402/05/19
  • 4985