حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک در تمرینات تیم ملی بسکتبال ۳x۳ ایران در آستانه اعزام به بازیهای آسیایی هانگژو

سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو با حضور در سالن آکادمی ملی المپیک از تمرینات تیم ملی ۳x۳ ایران بازدید کرد .

در ابتدا جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال گزارشی از روند آمادگی تیم ملی ۳x۳  ارائه داد. رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: تمرینات آماده‌سازی را از سال گذشته طراحی کردیم. این بازیکنان زیر ۲۳ سال هستند و تعدادی از آنها در تورنمنت‌های مختلف بودند. بعد از آن تمرینات خود را زیر نظر سرمربی برزیلی  شروع کردند.

لوکا رامیرز کاروالیو سرمربی برزیلی تیم ملی نیز در خصوص شرایط آمادگی تیمش گفت: تقریبا از همه تیم‌های آسیایی زودتر شروع کردیم. تقریبا وضعیت همه تیم‌ها را بررسی کردیم. وضعیت بازیکنان خوب است و فکر می‌کنم شانس کسب مدال را داریم. 

وی در خصوص رقبای ایران در هانگژو گفت: چین، ژاپن و مغولستان از همه قوی‌تر هستند. چین از همه روی کاغذ قوی‌تر است. گرفتن هر مدالی برای ما مهم است ولی ما برای طلا می‌رویم.

احسان دلیرزهان ، کاپیتان تیم ملی نیز گفت: از رئیس فدراسیون بسکتبال و همه مسئولان تشکر می‌کنم و امیدوارم که با شرایط خوبی عازم هانگژو شویم و برای کشورمان مدال بگیریم و همه راضی باشند.

 دیگر بازیکنان تیم ملی  نیز با ابراز رضایت از روند آمادگی و اردوهای مختلف، نسبت به کسب نتیجه در بازی‌های آسیایی ابراز امیدواری کردند.

سید مناف هاشمی در پایان این بازدید اظهار داشت: تلاش زیادی کردید و ما اطلاع داریم. رشته‌های توپی برای مردم جذابیت دارند. کمیته ملی المپیک هم رشته‌های توپی را ویژه می‌بیند. دوره جدیدی در بسکتبال است و آقای داوری در کنار همکارانش تلاش زیادی را انجام می دهند و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان هم دوشادوش کنار فدراسیون هستند. تا اینجا تلاش کردیم توجهات بودجه‌ای و مالی بیشتر شود. برای ورزشکاران و کادر فنی و کادر سرپرستی پاداش خوبی در نظر گرفته شده است. در هیات اجرایی مبلغی را برای ورزشکاران در نظر گرفتیم و از امروز اقدام به پرداخت به فدراسیون کردیم تا از طریق رییس فدراسیون در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد.
او ادامه داد: تیم سه نفره زیر ۲۳ سال هستند و فرصت‌ها برای شماست‌. وظیفه ما این بود که خسته نباشید بگوییم. تا جایی که مقدور است تلاش می‌کنیم امکانات را فراهم کنیم.

  • 15:33
  • 1402/06/19
  • 6141