پیام تسلیت فیبا آسیا درپی درگذشت محمود مشحون

فیبا آسیا درگذشت زنده یاد محمود مشحون را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، فیبا آسیا در پیامی درگذشت محمود مشحون رئیس اسبق فدراسیون بسکتبال را تسلیت گفت.

 

متن این پیام به شرح زیر است:

 

فیبا آسیا با نهایت تاسف خبر درگذشت آقای محمود مشحون، عضو سابق هیات رئیسه فیبا آسیا، رئیس سابق فدراسیون بسکتبال ایران و رئیس سابق اتحادیه بسکتبال غرب آسیا (WABA) را در سن 82 سالگی دریافت کرد.

 

آقای مشحون از سال 2002 تا 2017 به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال ایران (IRIBF) فعالیت کرد و در این مدت تیم ملی مردان ایران در آسیا به اعتبار و موفقیت‌های زیادی رسید. این دستاوردها شامل  قهرمانی فیبا آسیا در سال‌های 2007، 2009 و 2013، اولین حضور ایران در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال در سال 2010 (تورنمنتی که از آن دوره به بعد ایران در همه ادوار آن حاضر بوده) و بازگشت به رقابت‌های المپیک در سال 2008 که بعد از 60 سال برای بسکتبال ایران رقم خورد.

 

مجموعه‌ای از بازیکنانی که در آن دوران تحت ریاست مشحون ظهور کردند، از سوی بسیاری به عنوان «نسل طلایی» بسکتبال ایران شناخته می‌شوند، ستاره‌هایی شامل اسطوره‌های بسکتبال آسیا مانند حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی و اوشین ساهاکیان. 

 

هاگوپ خاجیریان، مدیر اجرایی فیبا آسیا، در این مورد گفت: این ضایعه را به خانواده آقای مشحون و فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گویم و با آن‌ها ابراز همدردی می‌کنم. به عنوان شخصیتی برجسته در بسکتبال جهان، او تاثیر قابل توجهی بر ورزش بسکتبال از طریق نقش‌های تاثیرگذار خود به عنوان عضو هیات رئیسه فیبا آسیا و ریاست هم زمان اتحادیه بسکتبال غرب آسیا و فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران داشت و میراث ماندگاری از خود به جا گذاشت.

 

برای گرامیداشت یاد آقای مشحون تمامی بازی‌های سوپرلیگ غرب آسیا (WASL) در این هفته با یک دقیقه سکوت برگزار می‌شود.

 

ما از طرف فیبا آسیا عمیق‌ترین تسلیت خود را به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران (IRIBF) و خانواده مشحون در این روزهای سخت ابراز می‌کنیم.

  • 10:44
  • 1402/09/21
  • 1359