اعلام ۳۰ آذر به عنوان روز جهانی بسکتبال از سوی سازمان ملل

روز ۳۰ آذر از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی بسکتبال اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) در نامه‌ای به فدراسیون‌های عضو خود از انتخاب روز ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) به عنوان روز جهانی بسکتبال از سوی سازمان ملل متحد خبر داد. همچنین به مناسبت این روز مراسم ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

 

در این نامه آمده است:

بدینوسیله از همه فدراسیون‌های ملی عضو خود دعوت می‌کنیم تا در جشن اولین روز جهانی بسکتبال، که در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳ برگزار می شود، به ما بپیوندند.

 

این روز ویژه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UN) که در آگوست ۲۰۲۳ برگزار شد، نامگذاری شده است. این سازمان در نشست عمومی خود قطعنامه‌ای را تصویب کرد که طبق آن، ۲۱ دسامبر (روزی که ورزش محبوب ما شکل گرفت) را روز جهانی بسکتبال نامگذاری کرد.

 

بسکتبال اولین ورزش تیمی است که این عنوان ویژه را دریافت می‌کند، که این موضوع بار دیگر مزایای اجتماعی و پتانسیل نامحدود استفاده از «بسکتبال برای همیشه» را ثابت می‌کند.

 

فیبا همچنین اعلام کرده که برای جشن اولین سالگرد «روز جهانی بسکتبال»، در حال ساماندهی فعالیت‌ها و مراسم متعددی است که شامل یک رویداد ویژه در خانه بسکتبال پاتریک باومن در ژنو با حضور مقامات مختلف سازمان ملل متحد و همچنین مقامات کمیته بین‌المللی المپیک است. 

 

در پایان نیز فیبا به بسکتبال دوستان سراسر جهان تاکید دارد که: ما مشتاقانه منتظر هستیم تا روز جهانی بسکتبال را با شما در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳ جشن بگیریم.

  • 14:30
  • 1402/09/28
  • 1603