سایت رسمی فدراسیون بسکتبال ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: مجموعه ورزشی آزادی ضلع غربی – درب پنج سالن – تهران – ایران

    کد پستی : ۱۴۸۴۸۱۳۱۱۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲2
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲3
    فکس : ۴۴۷۳۹۰۲۳

محمدرضا اسلامی در گفتگو با سایت فدراسیون بسکتبال؛ نگاه نتیجه‌گیری در تورنمنت‌های پیش‌رو را نداریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران نوین گفت: نگاه نتیجه‌گیری در تورنمنت‌های پیش‌رو را نداریم و صرفا برنامه تمرینی، توسعه بازیکنان و رساندن آن‌ها به شرایط مسابقات بین‌المللی است‌.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، محمدرضا اسلامی سرمربی تیم ملی ایران نوین، در آستانه‌ی رقابت‌های چهار جانبه ارمنستان در گفتگو با سایت فدراسیون بسکتبال در خصوص آمادگی تیم ملی بیان کرد: فلسفه تشکیل تیم ملی ایران نوین براساس جلسه‌ای که با ریاست فدراسیون بسکتبال و کادر فنی تیم ملی داشتیم، تصمیم بر این شد که برای پشتوانه‌سازی تیم ملی و ایجاد یک چرخه برای این که هر دو سال یکبار بازیکنانی که کیفیت و قواره‌ی وجود در تیم ملی بزرگسالان ایران را دارند، در اختیار سرمربی قرار بدهیم تا بتوانیم بازیکنانی که از از نظر فیزیکی، فنی و هوشی مستعد هستند را با تمرینات مستمر و برنامه ریزی که فدراسیون برای این بازیکنان در نظر گرفته، به شرایطی برسانیم تا بتوانند در تیم ملی بزرگسال ایفای نقش کنند.

اسلامی اضافه کرد: کار ما در دو مرحله آغاز شد و دو اردوی شناسایی را برگزار کردیم، دو اردوی شناسایی دیگر هم در نظر داریم. اما با توجه به دعوت کشور ارمنستان از تیم ملی بسکتبال جمهوری اسلامی ایران، برای حضور در مسابقات چهاجانبه، با توجه به برنامه‌ریزی خوب فدراسیون برای تیم ایران نوین و نگاه تمرینی و مسابقه‌ای توأم با توسعه ورزشکار‌ها و بهبود شرایط این بازیکن‌ها در مسابقات بین المللی، تصمیم بر آن شد که تیم ملی ایران نوین در این مسابقات شرکت کند.

سر مربی تیم ملی ایران نوین افزود: این مسابقات از سطح بالایی برخوردار است و تیم‌های ملی سوریه و ارمنستان و همچنین یک تیم از کالج آمریکا در این رقابت‌ها حضور دارند. میدان بزرگی برای تجربه اندوزی و محک جدی این بازیکنان خواهد بود. پس از بازگشت از این مسابقات با یک ارزیابی و سنجش مناسب نسبت به نفراتی که در این تورنمنت حضور داشتند و بازیکن‌هایی که قرار است پس از پایان رقابت‌های نوجوانان و جوانان آسیا به این تیم اضافه شوند، خواهیم داشت.

او در ادامه اظهار داشت: برنامه ما به این شکل است که این تیم را از سه نسل مختلف بسکتبال ایجاد کنیم. برنامه‌ریزی شده است تا ترکیب مفیدی از  بازیکنان مستعد برای توسعه یافتن از نسل‌های زیر ۲۳ سال، زیر ۱۸ سال و زیر ۱۶ سال در بلند مدت داشته باشیم. نگاه نتیجه‌گیری در تورنمنت‌های پیش‌رو را نداریم و صرفا برنامه تمرینی، توسعه بازیکنان و رساندن آن‌ها به شرایط مسابقات بین‌المللی است‌. انشاالله بتوانیم از این مسابقات با بالاترین بهره فنی، برنامه جدیدی برای آینده پی‌ریزی کنیم. امیدوارم بتوانیم طی سه ماه آینده ترکیب ۱۸ نفره‌ای که برای برنامه‌ریزی بلند مدت در اختیار فدراسیون قرار می‌گیرند، بهترین ترکیب باشد و بالاترین بهره‌وری را ظرف دو سال آینده داشته باشند.

فدراسیون بسکتبال در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید