سایت رسمی فدراسیون بسکتبال ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: مجموعه ورزشی آزادی ضلع غربی – درب پنج سالن – تهران – ایران

    کد پستی : ۱۴۸۴۸۱۳۱۱۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲2
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲3
    فکس : ۴۴۷۳۹۰۲۳

دیدار رییس کنفدراسیون بسکتبال آسیا با وزیر ورزش و جوانان؛ دکتر سجادی: خواسته ما از فیبا حمایت از بسکتبال بانوان است

وزیر ورزش و جوانان گفت: خواسته ما از فیبای آسیا حمایت از بسکتبال بانوان ایران است. ما در رشته‌هایی مثل والیبال و هندبال به توسعه رسیده‌ایم و نتایج خوبی کسب می‌کنیم و اگر این حمایت از بسکتبال بانوان نیز انجام شود قطعا بانوان بسکتبالیست‌ ما نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، شیخ سعود بن علی احمد آل ثانی رییس کنفدراسیون بسکتبال آسیا و هاگوپ خاجیریان مدیر اجرایی فیبا در حوزه آسیا با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر سیدحمید سجادی دیدار و گفتگو کردند.

دکتر سجادی در این دیدار اظهار داشت: از توجه ویژه کنفدراسیون بسکتبال آسیا به کشور ایران اعطای میزبانی مسابقات زیر ۱۸ سال به ایران تشکر می کنم. با وجود مدیر جوان و خوش فکری که در فدراسیون ایران حضور دارد امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد میزبانی‌های دیگر در رشته بسکتبال باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به همکاری دو کشور ایران و قطر عنوان کرد: آرزوی موفقیت برای کشور دوست و همسایه قطر در جام جهانی داریم. در سفری که به قطر داشتیم نشست خوبی با وزیر ورزش قطر برگزار و صحبت‌های خوبی انجام شد. دو کشور این برنامه‌ریزی را دارند که در مسابقات جام جهانی همکاری‌های نزدیک با یکدیگر داشته باشند.
وی با اشاره به وضعیت بسکتبال ایران خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که آقای داوری برنامه محور است و یکی از خواسته های ما از فدراسیون بسکتبال داشتن تعاملات بین المللی است. چشم امید داریم که فدراسیون بسکتبال آسیا نسبت به گذشته حمایت بیشتری از برنامه‌های فدراسیون ایران داشته باشد.

دکتر سجادی با اشاره به صحبت های مسئولین کنفدراسیون بسکتبال آسیا گفت: از دیدگاه‌های همه عزیزان تشکر می‌کنم و قطعا برای توسعه بسکتبال ایران از این نظرات استفاده می‌کنیم. وزارت ورزش و جوانان و کمیته المپیک وظیفه حمایتی از همه فدراسیونها و انجمن‌ها را دارند. رییس‌جمهور برای هر دو سازمان بودجه جداگانه در نظر گرفته است و هرگونه کمک و حمایتی که در توان داشته باشیم برای حمایت از فدراسیون‌ها و انجمن‌ها به کار می‌گیریم.

وی خاطرنشان ساخت: بودجه اصلی فدراسیون ها را وزارت ورزش و جوانان در وهله اول و بعد کمیته ملی المپیک تامین می‌کند. این کمک شامل کمک مالی و ایجاد زیرساخت‌ها برای فدراسیون‌هاست.

وزیر ورزش و جوانان افزود: از گذشته در کشور به بسکتبال به عنوان ورزشی دانشگاهی یاد می شد و خانواده بسکتبال عموما از افراد تحصیل کرده هستند. افرادی که در این رشته فعالیت می کنند از نظر شخصیتی بسیار متفاوت هستند و به احتمال زیاد در کشورهای دیگر نیز این موضوع شاخص است. تقاضای ما این است که فدراسیون آسیا از نظر آموزشی و مدرس از بسکتبال ایران حمایت کند.

وی تصریح کرد: دیگر خواسته ما از فیبای آسیا حمایت از بسکتبال بانوان ایران است. ما در رشته‌هایی مثل والیبال و هندبال به توسعه رسیده‌ایم و نتایج خوبی کسب می‌کنیم و اگر این حمایت از بسکتبال بانوان نیز انجام شود قطعا بانوان بسکتبالیست‌ ما نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

در این دیدار دکتر احمدی مشاور و سرپرست حوزه وزارتی، دکتر تقی‌زاده سرپرست دفتر امور بین‌الملل و داوری رییس فدراسیون بسکتبال حضور داشتند.

فدراسیون بسکتبال در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید