سایت رسمی فدراسیون بسکتبال ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: مجموعه ورزشی آزادی ضلع غربی – درب پنج سالن – تهران – ایران

    کد پستی : ۱۴۸۴۸۱۳۱۱۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲2
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲3
    فکس : ۴۴۷۳۹۰۲۳

معزی فر : بسکتبال ایران شایسته صعود به جام جهانی است

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: از ماه‌ها پیش برای حضور در پنجره پایانی جام‌جهانی برنامه‌ریزی شده و امیدواریم در ۲ دیدار آینده برابر چین و ژاپن جواز حضور در این رویداد بزرگ را به دست آوریم چرا که تیم ملی شایستگی لازم را دارد.

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: از ماه‌ها پیش برای حضور در پنجره پایانی جام‌جهانی برنامه‌ریزی شده و امیدواریم در ۲ دیدار آینده برابر  چین و ژاپن جواز حضور در این رویداد بزرگ را به دست آوریم چرا که تیم ملی شایستگی لازم را دارد.

محسن معزی‌فر که همراه تیم ملی بسکتبال کشورمان در پنجره‌ پایانی جام‌جهانی حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد: برای حضور در این پنجره و کسب جواز صعود به جام‌جهانی از ماه‌ها پیش با برگزاری جلسات مختلف، کارگروه‌های متعددی را تشکیلدادیم و برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده همه نیروهای خود را بسیج کردیم.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌های خود با هماهنگی وزارت ورزش، وزارت امورخارجه و سایر بخش‌ها و نهادهای دیگر سعی کردیم در یکمسیر هماهنگ با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تنها به یک هدف فکر کنیم که آن صعود تیم ملی بسکتبال ایران به جام‌جهانی بسکتبالاست و خوشبختانه تا امروز طبق همان برنامه حرکت کرده‌ایم و در ادامه نیز همین سیاست را در پیش خواهیم گرفت تا به یاری خدا وتلاش کادر فنی و بازیکنان، جواز صعود به جام‌جهانی را کسب کنیم.

او یادآور شد: با توجه به افزایش نرح ارز، از ۲ ماه پیش برای این سفر اقدام کردیم. از سویی دیگر استعلام‌های مختلفی را گرفتیم تا بامناسب‌ترین پرواز راهی توکیو شویم و ملی‌پوشان کشورمان نیز با کمترین مشکل آماده حضور در ۲ دیدار آینده شوند. البته در حاشیهاین سفر جلساتی با هدف امضای تفاهم‌نامه با فدراسیون‌های بسکتبال ترکیه، ژاپن و چین هم پیش‌بینی شده که با حضور رئییسفدراسیون بسکتبال کشورمان محقق خواهد شد.

معزی‌فر با تاکید بر شیطنت‌های صورت گرفته و تحریف نام خلیج همیشه فارس گفت: از همان زمانی که این مساله رخ داد به صورتخیلی جدی موضع فدراسیون بسکتبال کشورمان را اعلام کردیم اما کارمان را معطوف به نامه‌نگاری نکرده و اقدامات دیگری را دربرنامه‌های خود قرار دادیم. یکی از آنها طراحی لوگویی به نام خلیج فارس است که بر روی ماسک و پیراهن اعضای تیم ملی درج شده تانشان دهیم بر سر چنین مضوعاتی با هیچ فرد یا گروهی تعارف نداریم.

وی در مورد وضعیت تمرین شاگردان سعید ارمغانی در اردوی پیش از بازی با تیم‌های ژاپن و چین در توکیو گفت: تمرینات با حضورکادر فنی تیم ملی بدون مصدوم تمرینات خود را دنبال می‌کند. خوشبختانه قبل از اعزام هم موفق شدیم برای ۱۰ بازیکن بلند قد خود بلیتبیزینس تهیه و با استفاده از ظرفیت‌های فرودگاهی، شرایط مناسبی را برای اسکان و استراحت آنها در زمان ترانسفر پرواز فراهم کنیم.

او ادامه داد: جا دارد از همکاری سفارت ایران در توکیو تقدیر و تشکر کنیم چرا که قبل از ورود ما به ژاپن، تمامی هماهنگی‌ها وتمهیدات لازم صورت گرفته بود و در خصوص غذای حلال ایرانی نیز مشکلی نیست. سالن تمرینی مناسبی در نزدیکی محل اسکان تیمملی تدارک دیده شده و برنامه‌ریزی برای پرواز ما از توکیو به هنگ‌کنگ برای دیدار با چین نیز محقق شده است. در حال حاضر تیم ملیصبح و بعدازظهر تمرینات خود را در فضایی شاداب دنبال می‌کند و امیدواریم با بسیج همگانی که با محوریت فدراسیون بسکتبالصورت گرفته شاهد یک صعود مقتدارنه به جام‌جهانی بسکتبال باشیم.

گفتنی است شاگردان سعید ارمغانی چهارم اسفند در شهر تاکاساکی از ساعت ۹:۳۰ به مصاف تیم ملی ژاپن می‌روند و بعد از آن ازتوکیو راهی هنک‌کنگ می‌شوند تا برابر چین صف‌آرایی کنند که در صورت برتری در یکی از این دیدارها، تیم ملی بسکتبال ایران سهمیهجام جهانی را کسب خواهد کرد.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

فدراسیون بسکتبال در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید