سایت رسمی فدراسیون بسکتبال ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: مجموعه ورزشی آزادی ضلع غربی – درب پنج سالن – تهران – ایران

    کد پستی : ۱۴۸۴۸۱۳۱۱۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲2
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲3
    فکس : ۴۴۷۳۹۰۲۳

جواد داوری: با علم به مشکلات وارد فدراسیون بسکتبال شدم

رئیس جدید فدراسیون بسکتبال از به کارگیری مربیان زبده در رده‌های پایه برای استعدادیابی خبر داد و گفت برای لیگ برتر، هیات‌ها و لژیونر شدن ملی پوشان هم برنامه‌های خاص دارند.

 

جواد داروی رئیس جدید فدراسیون بسکتبال به تازگی مسائلی را مطرح کرده که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

در مدیریت فشار خیلی بیشتر است
جواد داوری در ابتدا درباره ورود به بخش مدیریت ورزش گفت:من ۵ سال پیش خیلی زود وارد بحث مدیریت شدم و در اصفهان رئیس هیات بودم. واقعیتش مدیریت خیلی متفاوت با بازی کردن است. بازی کردن شرایط و استرس‌های خودش را دارد، اما در مدیریت فشار خیلی بیشتر است و انرژی زیادی لازم دارد. خدارا شکر انتخابات بسکتبال هم با همت آقای سجادی و پولادگر برگزار شد، اما حواشی زیادی داشت. جامعه بسکتبال در تنش بود. آقای عسگریان هم در مدت سرپرستی تلاش زیادی کردند و بازی‌های ملی برگزار شد. الان هم یک فرصت ۴ ساله در اختیار من و همکارانم است و امیدواریم با یک دید بازتر و با انسجام بیشتر بتوانیم اتفاقات بهتری را رقم بزنیم. ما باید تلاش کنیم دوباره یک نسل موفق برای بسکتبال بسازیم و همانطور که نسل طلایی آمد انشاالله دوباره همچین نسلی پرورش کند.

برای استعدادیابی یک مربی ایرانی مقیم خارج از کشور را مدنظر داریم
رئیس فدراسیون بسکتبال درباره بحث استعدادیابی و بازیکن سازی نیز گفت: ببسکتبال قبل از والیبال استعدادیابی را انجام داد و نتیجه اش هم سال ۲۰۰۷ توانستیم با سهمیه المپیک بگیریم و ۲۰۰۸ به عنوان اولین تیم توپی راهی المپیک شدیم که آنهم نتیجه زحمات دوران آقای غضنفری و مشحون بود. تفکر ما هم همین است و باید در استان‌ها فعالیت مان بیشتر شود. یکی از برنامه‌هایی که روی آن همیشه تاکید دارم برنامه توسعه‌ای است که نیروی انسانی اعم از بازیکن، مربی، داور و نیروی اجرایی را در برخواهد گرفت. این در صورتی شکل خواهد گرفت که ما بتوانیم هیات‌های استانی و حتی شهرستانی را فعال کنیم. ضمن اینکه صحبت‌هایی را انجام داده ایم و قرار است در خصوص آموزش در مناطق مربیان باتجربه‌ای را ااستخدام کنیم. یک مربی خارجی و یک مربی ایرانی مقیم خارج از کشور را مدنظر داریم. کار این مربیان همین است و انشالله با همکاری آن‌ها بتوانیم یک برنامه ریزی خوب داشته باشیم.

باید بحث آموزش را جدی بگیریم
او در ادامه گفت: زمانی می‌توانیم تیم ملی را به اهداف بالا برسانیم که از هیات‌های شهرستان بازیکن جذب کنیم. به برنامه استعدادیابی، پرورش خوب و آموزش نیاز داریم. آموزش تنها نوشتاری نیست و باید در اجرا هم این اتفاق بیفتد و ما آن را جدی پیگیری خواهیم کرد. من، چون ۵ سال در هیات کار کرده ام مشکلات هیات‌ها را خیلی خوب می‌دانم. یکی از برنامه‌های من این است که ما ۳۱ استان با ۳۱ پروژه داریم، در واقع هر استان برای خود یک برنامه جداگانه دارد و انتظارات از استان‌های کم برخوردار و برخودار متفاوت است.

با شیب ملایم تیم ملی پوست اندازی خواهد مرد
او درباره استفاده از بازیکنان جوان‌تر در تیم ملی هم گفت: باید تیم ملی پوست اندازی شود و تقریبا به یک سن جوان برسد، اما با یک شیب ملایم و کم کم بازیکنان جوان را تزریق خواهیم کرد، چون به هر حال کسب نتایج هم برای ما مهم است. حامد حدادی واقعا یک استثناست و سنتر ابر قدرت آسیاست، پیدا کردن جایگزین برای او سخت است. بازیکنی که در NBA بازی می‌کند مطمئنا بسیار توانمند است و وقتی او از ایران می‌تواند راهی بسکتبال آمریکا شود پس می‌توان این توانایی را در دیگر بچه‌های ایران هم پیدا کرد و باید تلاش کرد تا این اتفاق باز هم بیفتد.

باید لژیونرهای بسکتبال بیشتر شوند
داوری درباره لژیونر‌های بسکتبال هم گفت: اگر می‌بینید تیم ملی فوتبال ایران این دوره به راحتی راهی جام جهانی می‌شود حتما برنامه ریزی‌هایی برای آن در قبل شده است. تعداد بازیکنان لژیونر در فوتبال زیاد است و در والیبال و هندبال هم همین طور شده است، در بسکتبال هم حامد حدادی و بهنام یخچالی را داریم، اما باید بیشتر از این باشند چراکه بازیکنان ما توانایی لژیونر شدن را دارند و ما هم باید کمک کنیم تا بسکتبال در این راه قرار بگیرد، در این صورت تیم ملی مان قدرتمندتر خواهد شد.

بعد از جلسه با هاشمی درباره سرمربی تصمیم می گیریم
رئیس فدراسیون درباره استفاده از مربی خارجی هم گفت: در اهداف ما استفاده از مربی خارجی قرار دارد، اما در حال حاضر مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی است و انشاالله بعد از تعطیلات عید حتما جلسه‌ای با ایشان درباره برنامه و اهداف شان خواهیم داشت. هاشمی مربی خوب و بزرگی است و ما هم باید با توجه به نیاز تیم ملی قدم برداریم. متاسفانه ما با توجه به باختی که به قزاقستان دادیم شرایط سختی در دو ماه اخیر خواهیم داشت و نتایج برایمان مهم است برای همین باید با هاشمی صحبت کنیم و نظر ایشان را هم بشنویم و بعد درباره این مسئله تصمیم خواهیم گرفت.

همه فدراسیون ها با مشکل بودجه مواجه هستند
داوری درباره بودجه فدراسیون نیز گفت: بحث بودجه‌ای همیشه هست و تمام فدراسیون‌ها با این موضوع درگیر هستند و من هم با علم به این قضیه وارد این عرصه شدم و باید شرایطش را خودم فراهم کنم. این جیزی نیست که بخواهم از آن بنالم و از قبل مشکلات را می‌دانستم پس این مسائل پیش پا افتاده است و برنامه برای ما مهم‌تر است و باید روی آن معطوف شویم و کار کنیم. من اعتقاد دارم که نیروی خوبی در بسکتبال داریم، ولی باید از آن‌ها درست استفاده کنیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

لیگ باید به نظم و انضباط برسد
او درباره لیگ برتر نیز گفت: بحث لیگ باید به نظم و انضباط خوبی برسد. اتفاقات خوبی در اساسنامه افتاده و مشارکت باشگاه‌ها را بیشتر کرده است. من هم در جلساتی که با دوستان داشتم در خصوص این نکته زیاد صحبت کردیم و حتما با همفکری باشگاه‌ها باید به لیگ مان نظم بدهیم تا بتوانیم نسل جدید را هم به لیگ‌های مان اضافه کنیم. من اعتقاد دارم اگر لیگ خوبی داشته باشیم دیگر نیاز نیست برای تیم ملی زیاد هزینه کنیم. ما هنوز به روش سنتی کار می‌کنیم و بیشتر بازیکنان در اردو‌های بلندمدت هستند که این درست نیست. اگر لیگ درست باشد با یکی دو ماه می‌توان تیم ملی را هم آماده کرد. پیاده کردن چنین طرحی کمی طول می‌کشد و کار می‌برد، باید مربیان لیگ را هم زیر دره بین قرار داد و ارتقا دانش آن‌ها بحث مهمی است و حتما باید به روز باشند.

منبع: شهرآرا نیوز

فدراسیون بسکتبال در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید