سایت رسمی فدراسیون بسکتبال ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: مجموعه ورزشی آزادی ضلع غربی – درب پنج سالن – تهران – ایران

    کد پستی : ۱۴۸۴۸۱۳۱۱۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲2
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲3
    فکس : ۴۴۷۳۹۰۲۳

نامگذاری پلی آف دوم مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال آقایان به نام مهدی مکری

پلی آف اول مرحله دوم چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال آقایان به نام استاد مهدی مکری نامگذاری شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، پلی آف دوم مرحله چهارم نهایی از بیست و پنجمین دوره لیگ برتر بسکتبال آقایان ایران به نام استاد مهدی مکری نا‌مگذاری شد. مهدی مکری مؤید، متولد 16 بهمن 1321 در تهران است.

داور بین‌المللی بسکتبال و کوهنورد فرهیخته کشورمان می‌گوید:
«من بسکتبال بازی می‌کردم و به کوهنوردی می‌رفتم. هر دو رشته را از دبیرستان خاقانی شروع کردم و در دبیرستان ایرانمهر ادامه دادم. چهار سال پیاپی با تیم مدرسه در مسابقات تهران قهرمان شدیم.»


«دبیرستان ما دارای زمین‌های خط‌کشی شده و جداگانه بسکتبال، والیبال و یک سالن سرپوشیده بود که داخل این سالن وسایل ژیمناستیک نگهداری می‌شد. پیش از آن‌که من وارد این دبیرستان شوم، این اماکن ورزشی زمین‌های روباز و سالن ژیمناستیک توسط منوچهر مهران، مدیر باشگاه نیرو و راستی که خود از مدیران به نام ورزش بوده، اداره می‌شد که یکی از باشگاه‌های معروف و مطرح تهران بود. پس از فوت زودهنگام زنده‌یاد مهران در سال 1326، زمین‌های بازی و محل سالن ژیمناستیک در اختیار وزارت فرهنگ قرار گرفت که در زمان تحصیل من به دبیرستان خاقانی شهرت یافت».

مهدی مکری تا زمان بازنشستگی در سال 1379، مدیریت مسابقات ارتش را برعهده داشت.

دبیر فدراسیون بسکتبال درسال 1360، رییس کمیته داوران بسکتبال استان تهران به دفعات از 1361 تا 1366، دبیر فدراسیون شمشیربازی در سال 1365، رییس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال در سال 1392، رییس‌ هیات‌های هندبال، بسکتبال و کوهنوردی نیروهای مسلح در زمان‌های مختلف و مسئولیت‌های بسیار دیگر همراه با دو بار صعود به قله کلیمانجارو را در کارنامه خود دارد.

فدراسیون بسکتبال در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید