سایت رسمی فدراسیون بسکتبال ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: مجموعه ورزشی آزادی ضلع غربی – درب پنج سالن – تهران – ایران

    کد پستی : ۱۴۸۴۸۱۳۱۱۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲2
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲3
    فکس : ۴۴۷۳۹۰۲۳

دومین برد تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال مقابل عراق

دومین دیدار دوستانه تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال ایران و عراق نیز با پیروزی تیم کشورمان به پایان رسید.

تیم عراق که در تهران اردو زده، برای دومین بار مقابل شاگردان سروه ضرغامیان قرار گرفتند اما همچون دیدار نخست با اختلاف زیاد و با نتیجه ۸۶ بر ۳۸ شکست را پذیرفت. 

دختران نوجوان این بار با شناخت بیشتر از حریف به میدان رفتند و نبض بازی را از ابتدا در دست گرفتند. انگیزه کسب دومین برد و همچنین کاهش اشتباهات در بازیکنان ایران کاملا مشهود بود. توپ ربایی و پرتاب های دقیق در کوارتر نخست به برتری ۲۷ بر ۵ تیم کشورمان منجر شد. این درحالی است که بازیکنان عراق کوارتر دوم را با حملات سریع و با هدف جبران امتیازهای از دست رفته آغاز کردند. اما این قرمزپوشان ایران بودند که خیلی زود دوباره ابتکار عمل را به دست گرفتند و پاسخ حملات آنها را دادند. تیم ما نیمه اول را با پیروزی ۴۹ بر ۱۸ به پایان رساند.

در آغاز نیمه دوم هر دو تیم اشتباهاتی داشتند. اما تذکرات کادرفنی ایران اجازه نداد بازی گره بخورد. در کوارترهای سوم و چهارم ملی پوشان تاکتیک های سرمربی را در زمین پیاده کردند و در پرتاب ها موفق ظاهر شدند. در نهایت سوت پایان مصاف دوم دختران نوجوان بسکتبال ایران و عراق با برد ۸۶ بر ۳۸  تیم کشورمان ( ۲۷ بر ۵، ۲۲ بر ۱۳، ۱۱ بر ۱۷ و ۲۶ بر ۳  ) به صدا درآمد. در بازی اول شاگردان ضرغامیان ۵۶ بر ۴۰ عراق را شکست داده بودند 

اردوی تیم دختران زیر ۱۶ سال که خود را برای مسابقات کاپ آسیا دیویژن B آماده می کند روز چهارشنبه به پایان می رسد. کاپ آسیا ۱۹ تیرماه  در اردن آغاز خواهد شد و ملی پوشان ایران برای صعود به دیویژن A به مصاف حریفان خواهند رفت.

فدراسیون بسکتبال در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید