سایت رسمی فدراسیون بسکتبال ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: مجموعه ورزشی آزادی ضلع غربی – درب پنج سالن – تهران – ایران

    کد پستی : ۱۴۸۴۸۱۳۱۱۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲2
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲3
    فکس : ۴۴۷۳۹۰۲۳

نشست خبری رئیس فدراسیون بسکتبال؛

جواد داوری : طرح استعدادیابی فدراسیون برای ساختن نسل جدید، شهرستان محور است / حمایت از بسکتبال بانوان ادامه دارد/ در جام جهانی بدنبال بازی های خوب هستیم / به آموزش و توجه به رده های سنی پایه تاکید زیادی دارم

جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال در نشست خبری گزارشی از فعالیت های این فدراسیون ارائه و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

ريیس فدراسیون اهمیت ارتقا جایگاه کنونی بسکتبال ایران را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد : باید بسکتبال  ایران را در آسیا به سکوهای قهرمانی برسانیم و بعد از آن به فکر عملکرد خوب خود در جهان باشیم. برای رسیدن به این قله‌ها باید تلاش را دو چندان کرد و به بحث آموزش نیز باید تاکید و توجه داشت.

او تصریح کرد: در مسابقات و برگزاری رویدادها در دو بحث حرفه ای و پایه به دقت وارد می شویم، در باشگاهی در حوزه بین‌الملل مشکلاتی داریم که با تاسیس سازمان لیگ این موضوع بهتر مدیریت می‌شود.
رییس فدراسیون بسکتبال خاطر نشان کرد: استعدادیابی و کشف آن مانند گذشته نیست و نمی‌شود گلخانه‌ای کار کرد، باید شرایط در همه شهرستانهای استانی به گونه‌ای باشد که هیچ بازیکن مستعدی. پشت خط نماند و در این راستا طرح استعدادیابی جدید، شهرستان محور است و در صددیم شهرستان در ورود به  تیمداری در رده های سنی خوب عمل کنند و در سال جاری هم تا کنون حدود ۲۳۰ تیم در لیگ های نوجوانان و جوانان پسر و دختر اعلام آمادگی کرده اند.

جواد داوری با بیان اینکه رقابت های لیگ جوانان و نوجوانان  بستر اصلی برای شناسایی استعدادها برای تیم های ملی رده سنی پایه است ، گفت: پشتوانه‌سازی و تمرکز بر رده های پایه به بسکتبال این نوید را می دهد که هیچ زمانی مشکل بازیکن نداشته باشیم و این تجربه را قبلا هم داشته ایم و باید این قطار دوباره به ریل خود باز گردد.

ريیس فدراسیون بسکتبال در معیار مقایسه با بیان اینکه از نظر استعداد و هوش در حد تیم های مطرح اروپایی هستیم، تاکید کرد : باید خودمان را در حد و اندازه هایی واقعی خودمان نشان دهیم.

او با اشاره به نتایج تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال در آسیا ادامه داد: در بخش بانوان شاهد یک اتفاق خوب بودیم و امیدواریم این موفقیت شروع یک حرکت خوب در این حوزه باشیم . آنچه مسلم است این موفقیت می تواند اتفاقات و افتخارات بهتری را در آینده رقم بزند و حمایت ما از بسکتبال بانوان همچنان ادامه خواهد داشت.

رییس فدراسیون بسکتبال اهمیت اعزام ها را مورد توجه قرار داد و گفت : از سال گذشته با وجود مشکلات تلاش کردیم که همه ی اعزام ها صورت گیرد و  خوشبختانه در همه اعزام ها موفق بودیم و ورزشکاران کشورمان در رویدادهای مختلف به میدان رفتند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه به شرایط تیم ملی بسکتبال بانوان پرداخت و اظهار داشت : تیم بانوان ایران برای بازی‌های دوستانه عازم اردن می شوند تا سه دیدار دوستانه برگزار کنند و بعد از آن به تورنمنت ویلیام جونز می روند.

وی ادامه داد: در بحث آموزش و توسعه برنامه‌های بسیاری داریم و می‌خواهیم با به روز رسانی و افزایش توان علمی و دانش نیروهای شاغل در بسکتبال، گام های مفید وموثری را برداریم و این نیاز به دانش افزایی دارد.
او یادآور شد: این موضوع به دقت و با تمهیدات لازم در دستور کار فدراسیون است و در این حوزه در پروسه های زمانی به روزرسانی ها به دقت انجام و بر اساس آن حرکت می کنیم.

جواد داوری بسکتبال سه نفره را توسعه محور دانست و افزود :  بسکتبال سه نفره در آینده کمک شایانی به ما می کند همین بسکتبال سه نفره است و باید ساختار مستقل داشته باشد چراکه المپیکی شده و ابزار خوبی است برای نشان دادن توانایی های کشورهای مختلف است. یک مربی خوب برزیلی استخدام کرده‌ایم که در روزهای آینده وارد ایران خواهد شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین سالی که افتخار حضور در تیم ملی را داشته گفت : آخرین بازی های ملی من  به زمانی باز می‌گردد که کادرفنی تصمیم به تغییر نسل گرفت و در این دوره هم در زمان حضورم به عنوان رییس فدراسیون بسکتبال و با هدایت سعید ارمغانی مربی خوب و فهیم ایرانی همین موضوع را در دستور کار قرار دادیم. البته شرایط سختی پیش روی ما ایجاد شد که نیاز به صبر و تحمل دارد. با حضور او اتفاقات خوبی رقم خورد و اعتقاد دارم مربیان تیم ملی باید مستقل از لیگ برتر باشند.

وی تصریح کرد: ارمغانی در آن شرایط سخت خیلی به ما کمک کرد و قدردان او هستیم.اعتقاد بسیاری به نظم او داشته و دارم. او فردی اخلاق‌مدار است و بازهم از تلاش‌های او تشکر می‌کنم. ارمغانی فردی توانا است اما در جهت تسریع در تغییر نسل به این باور رسیدیم که نیاز به یک مربی خارجی داریم و اگر فردی با ویژگی‌های هاکان دمیر را پیدا نمی‌کردیم، بدون شک با ارمغانی ادامه می‌دادیم.

ريیس فدراسیون بسکتبال همچنین به اهمیت انتخاب سرپرست تیم ملی اشاره کرد و از سهراب کیهانی نایب رئیس این فدراسیون بعنوان یک چهره شناخته شده  در سمت سرپرست  تیم ملی  نام برد که به رودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

او در مورد سعید ارمغانی تاکید کرد: مشکلی با او نداریم و در مورد یک بند اختلافی وجود دارد که به زودی حل خواهد شد.

وی در مورد شرایط تیم ملی بسکتبال در جام جهانی تاکید کرد: هدف ما ارائه بازی های خوب در جام جهانی است و در بازی‌های آسیایی نیز به دنبال موفقیت هستیم.

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: در ورزش بسکتبال یک اتفاق همه‌چیز را رقم می‌زند. صحبت کردن در مورد مقام و جایگاه درست نیست اما ما تلاش خواهیم کرد و اگر حامد حدادی برسد حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.

ريیس فدراسیون بسکتبال  گفت : قرارداد و حامی مالی سابق بسکتبال یک ماه پیش به اتمام رسیده و به دنبال یک حامی واقعی هستیم و به زودی این موضوع برطرف می‌شد.

رئیس فدراسیون لزوم پرورش نیروهای انسانی در بخش های مختلف بسکتبال را مورد تاکید قرار داد و گفت : در رشته بسکتبال در پرورش نیروهای انسانی زبده در همه بخش‌ها کوتاهی شده و باید این موضوع مدیریت شود تا افرادی سالم در چرخه ورزش و در راه رسیدن به موفقیت تربیت شوند.

رییس فدراسیون بسکتبال در مورد ارتباطات موثر و مفید فدراسیون بسکتبال ایران با نهادهای بین‌المللی تاکید کرد: در این مدت ارتباطات بسیار خوبی داریم و این موضوع کمک‌های شایانی به ما کرده است. مشکلی در این حوزه نداریم و با فیبا هم ارتباط خوبی داریم.

جواد داوری در  پاسخ به سوالی خصوص آخرین شرایط ساخت و ساز فدراسیون بسکتبال و احداث سازه‌های جدید بسکتبال گفت: اخلاق جهادی دارم و اگر بخواهم کاری انجام دهم سریع وارد گود می‌شوم اما این طرح مسایل کاری و قانونی دارد که زمان می‌برد اما شاید بتوانیم تا پایان سال کلنگ زنی را انجام دهیم. زمین بسکتبال سه نفره تا پایان سال تمام می‌شود. با چند اسپانسر بیرونی هم صحبت کردیم که با توجه به ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه‌ای که این طرح دارد، نیازمند حمایت هستیم. 


داوری در خصوص روند کار و مسائل مالی گفت: اگر مدیری نتواند پول بیاورد، نباید وارد این کار شود. اعتقاد دارم اگر کار، درست باشد پول جور می‌شود. من هم با همین تفکر کار می‌کنم.

 

فدراسیون بسکتبال در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید