سایت رسمی فدراسیون بسکتبال ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: مجموعه ورزشی آزادی ضلع غربی – درب پنج سالن – تهران – ایران

    کد پستی : ۱۴۸۴۸۱۳۱۱۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲2
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲3
    فکس : ۴۴۷۳۹۰۲۳

معصومه اسماعیل زاده :تیم ما برای قهرمانی چیزی کم ندارد

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران مسابقات کاپ آسیا را خوب شروع کرد،آنهم درتورنمنتی که خیلی از تیمها روی آنها حساب ویژه ای باز نکرده بودند. اما برای برخی از تیمها بخصوص تایلند میزبان خوب نبود و آنها نتیجه را با سه امتیاز اختلاف 74- 71 به اردنی ها واگذار کردند.اما مهم این بود که تیم ایران با کوچینگ خوب النی کاپوچیانی توانست به اولین برد تاریخی تیم ایران در آسیا دست پیدا کند.او با تایمها و تعویض هایش نبض بازی برابر مالزی را در دست گرفت و نهایت آن به پیروزی 65- 58 ایران رسید.

معصومه اسماعیل زاده درمسابقه اول بعد از بازگشت به صحنه رقابتها آنهم با مصدومیتی که پشت سرگذاشته بود، توانست بازی خوبی به نمایش بگذارد و با کسب 13 امتیاز نقش بسزایی در پیروزی داشته باشد.او در میدان هرکاری سرمربی خواست ،اجرا کرد و خودش معتقد است:« تیم ما برای قهرمانی چیزی کم ندارد اگر بتوانیم تمرکزمان را حفظ کنیم،مطمئنا" درفینال خواهیم بود.شاید تجربه آن را نداشته باشیم ولی امیدوارم امسال این اتفاق را رقم بزنیم.»

*تیم ملی استارت خوبی در بانکوک داشت،رقابت با مالزی چطور بود؟
بازی را خوب را شروع نکردیم و در ابتدای آن استرس داشتیم اما کمی که گذشت خودمان را پیدا کردیم و لحظه به لجظه بهتر شدیم.اما در دقایقی هم اشتباهات انفرادی و توپهای لورفته داشتیم که همین مساله بازی را نزدیک کرد.ولی با تغییر تاکتیک از سوی النی دوباره میدان را در دست گرفته و پیروز میدان شدیم.

*میانگین قدی تیم مالزی کوتاه بود،این مساله کار را برای بازیکنان ما کمی آسانتر نکرد؟
درست است که قامتهای کوتاهی داشتند اما با سرعت بخشیدن به بازی می توانستند میدان را در دست بگیرند.اما ما در بازی زیر حلقه کار بهتری انجام داده و پوئن خوبی از این مساله گرفتیم و هر ریباند دفاعی را تبدیل به ضد حمله کردیم.

*در کوارتر چهارم دو امتیازی ضد حمله شیدا شجاعی به ثبت نرسید،فکر می کنید اشتباهی صورت گرفته بود؟همچنین تکنیکال اشتباهی را به سرمربی ایران دادند؟
آنچه برای من در این بازی عجیب بود اینکه دو یا سه بار مواردی بود که نیاز به مشاهده مجدد فیلم بازی بود اما در این مورد داوران اقدامی نکردند.در این مورد خاص هم در پایان بازی داور میدان به ما گفت که کاملا" سرمربی شما درست گفته و دو امتیازی شما ثبت نشده بود و بدنبال آن تکنیکال به سرمربی تان اشتباه بوده است.(پس پنالتی تیم مالزی هم اشتباه بود).

*تیم ملی بعد از بازیهای ویلیام جونز روی غلتک افتاده و کاملا" احیاء شده است؟
به نظر من هم راحتتر و روان بازی می کنیم و با تمرینات و انگیزه ای که سرمربی تیم به ما داده است  و همچنین سطح بالای تیمهایی که در بازیهای دوستانه ی اردن و ویلیام جونز داشتیم تیم ما را به سطحی رسانده که شاید بتوان گفت به این روانی بازی نمی کردیم. دقیقا" حس می کنم خیلی راحتتر از گذشته  بازی می کنم و بازخوردی هم که گرفتیم آنقدر خوب بوده که به ما انگیزه بالاتری داده است.به نظرم اثر این سه و 4 ماهی است که با النی تمرین داشتیم.امیدوارم حضورش طولانی مدت باشد و تغییرات بیشتری پیدا کنیم.


*رقبای این دوره را چطور می بینید؟
به نظرم گروه ما سخت تر است.مغولستان و مالزی هر دو تیم خوبی دارند ولی اصلی ترین حریف ماست.امیدوارم این تیم را شکست بدهیم و اول گروه شده و بازی راحتتری در دور بعدی داشته باشیم.هر چند هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت.

*دوره قبل پیش از اعزام مصدوم شدید و دوره قبل را از دست دادید،آیا این مساله انگیزه ات را زیاد کرد؟
قطعا" وقتی مصدومیت بدی پیدا می کنی به این نکته فکر می کنی که برگردی یا نه؟اما بالشخصه تصمیم گرفتم بهتر از گذشته هم به میدان برگردم.خیلی تلاش کردم و انگیزه ام این بود در سطحی بالاتر بازی کنم که بتوانم به تیمم کمک کنم.

*در کل تمامی تیمهای حاضر را چطور هستند؟
تیمهای خوبی هستند و نمی توان تشخیص داد که کدام تیم به فینال می رسد.

*آمادگی برای قهرمانی را دارید؟
تیم ما چیزی کم ندارد اگر بتوانیم تمرکزمان را حفظ کنیم،مطمئنا" درفینال خواهیم بود.شاید تجربه آن را نداشته باشیم ولی امیدوارم امسال این اتفاق را رقم بزنیم.

*میزبانی تایلندی ها خوبه؟
باید بهتر از این باشد.فیبا چقدر روی اینها حساب کرده است؟سالنهای تمرین و هتل اسکان باید بهتر باشد.
 

فدراسیون بسکتبال در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید