سایت رسمی فدراسیون بسکتبال ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: مجموعه ورزشی آزادی ضلع غربی – درب پنج سالن – تهران – ایران

    کد پستی : ۱۴۸۴۸۱۳۱۱۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲2
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲3
    فکس : ۴۴۷۳۹۰۲۳

داوری بسکتبال

کاربردهای یادگیری ماشین در داوری بسکتبال، رویکرد مروری

یادگیری ماشین در داوری بسکتبال

کاربردهای یادگیری ماشین در داوری بسکتبال. رویکرد مروری

1. مرتضی حسینیون .2 امیر علی قهرمانی .3 حجت سمیعی .4. سیدمرتضی ملائکه

چکیده: کاربرد هوش مصنوعی یا به بیان رایج یادگیری ماشین در داوری ورزشی در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است و قابلیت بهبود ،دقت سازگاری و عدالت در تصمیمات داوران را دارد در بسکتبال، جنبه های مختلفی از بازی مانند تشخیص خطاها، تصمیمات رفتن توپ به اوت، نقض ساعت بازی و نظارت بر خط سه امتیازی میتوانند از قدرت الگوریتمهای یادگیری ماشین بهره مند شوند. در این مقاله ما به بررسی گسترده ای از وضعیت کنونی تحقیقات در زمینه کاربرد یادگیری ماشین در داوری بسکتبال میپردازیم. ما روشهای رایج یادگیری ماشین از جمله یادگیری نظارتی، یادگیری بدون نظارت، یادگیری عمیق و یادگیری تقویتی را بررسی می کنیم و کاربردهای آنها در وظایف داوری بسکتبال را بیان می کنیم. علاوه بر این، ما به بررسی چالشهایی که در پیاده سازی این روشها، محدودیتهای رویکردهای موجود و جهات تحقیقاتی در آینده وجود دارد میپردازیم. با برجسته کردن مطالعات کلیدی و روندهای نوظهور در این حوزه ما در تلاش هستیم تا درک جامعی از تأثیر بالقوه یادگیری ماشین بر داوری بسکتبال ارائه دهیم و تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهیم. این مقاله یک طرح کلی با ساختار عمومی یک مقاله مروری در زمینه کاربرد یادگیری ماشین در داوری بسکتبال ارائه میدهد. مقاله با معرفی موضوع و اهمیت آن آغاز میشود و سپس به بحث در مورد روشهای مختلف یادگیری ماشین که در داوری بسکتبال استفاده میشوند می پردازد. سپس به بررسی کاربردهای خاص یادگیری ماشین در داوری این ورزش میپردازد. تصمیمات رفتن توپ به اوت، نقض ساعت بازی و نظارت بر خط سه امتیازی و در ادامه به چالشها و محدودیت های پیاده سازی این فناوریها خواهیم پرداخت. در نهایت مقاله به بررسی آینده احتمالی برای این حوزه میپردازد و با خلاصه ای از یافته ها به پایان میرسد.

نتیجه: روشهای یادگیری ماشین قابلیت انقلابی برای داوری بسکتبال دارند که میتوانند دقت و سازگاری تصمیمات داوران را بهبود بخشیده و در کل عدالت بازی را افزایش دهند. در این مقاله مروری با کمک 4-GPT ما در مورد روشهای مختلف یادگیری ماشین و کاربردهای آنها در داوری بسکتبال بحث کرده ایم. همچنین چالشها و محدودیتهای مرتبط با پیاده سازی آنها را بررسی کرده.ایم. با رفع این چالشها و کاوش در جهات تحقیقات جدید ما باور داریم که یادگیری ماشین میتواند نقش قابل توجهی در آینده داوری بسکتبال ایفا کند و در نهایت به تجربه بهتر بازی برای بازیکنان داوران و طرفداران کمک کند.

در آخر کاربرد روشهای پیشرفته یادگیری ماشین در وظایف داوری بسکتبال قابلیت بهبود قابل توجه دقت، سازگاری و عدالت تصمیمات داوران را دارد همان طور که تحقیقات در این حوزه ادامه می یابد، میتوانیم شاهد پیشرفتهای بیشتری در استفاده از روشهای یادگیری ماشین برای داوری بسکتبال باشیم که به رقابت و لذت بیشتری برای بازیکنان مربیان و طرفداران کمک میکند.

لینک دانلود کامل مقاله

https://file.io/pr8TIUk5Uw4d

فدراسیون بسکتبال در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید