سایت رسمی فدراسیون بسکتبال ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: مجموعه ورزشی آزادی ضلع غربی – درب پنج سالن – تهران – ایران

    کد پستی : ۱۴۸۴۸۱۳۱۱۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲۱
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲2
    تلفن : ۴۴۷۳۹۱۲3
    فکس : ۴۴۷۳۹۰۲۳

پایان کار بسکتبال با کسب رتبه پنجم بازی‌های آسیایی هانگژو

تيم ملي بسكتبال ايران در آخرين بازي خود در نوزدهمين دوره بازي‌های آسیایی برای تعیین تیم پنجم مسابقات به مصاف عربستان رفت.

در این بازی که با استقبال پرتعداد تماشاگران چینی مواجه شد، هاکان دمیر  از نوید رضایی‌فر، میثم میرزایی، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی و متین آقاجان‌پور استفاده کرد. 

ایران شروع خوبی نداشت و در ۲ دقیقا آغازین بازی ملی‌پوشان کشورمان بدون امتیاز بودند اما جبران مافات کردند و درنهایت کوارتر اول با نتیجه ۲۱ بر ۱۱ به سود ایران تمام شد.

در کوارتر دوم عملکرد خوب ایران در پرتاب‌های سه امتیازی اختلاف امتیازات تیم ملی کشورمان را نسبت به حربف بالا برد. در جریان این کوارتر درگیری بازیکنان دو تیم منجر به استفاده از ویدئو جک شد و درنهایت پنالتی به سود عربستان اعلام شد و نهایتا نیمه اول با امتیاز ۴۵ بر ۳۱ برای ایران به پایان رسید.

در نیمه دوم، دمیر به جوانانی که کم‌تر بازی به آن‌ها رسیده بود میدان بیشتری داد و شهریان، ترابی و سجاد پذیرفته را در ترکیب قرار داد. ملی‌پوشان ایران در کوارتر سوم هم روند رو به جلوی خود را حفظ کردند و حتی به فاصله ۳۲ امتیازی با حریف رسیدند تا در پایان این کوارتر امتیاز ۷۶ بر ۴۶ به سود ایران ثبت شود.

کوارتر چهارم درحالی آغاز شد که ایران از ترکیب دوم خود استفاده کرد و درنهایت با نتیجه ۹۲ بر ۶۰ به پیروزی برسد و صاحب رتبه پنجم بازی‌ها شود.

فدراسیون بسکتبال در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید